Back

Selg inn din bedrift som studentprosjekt

Siri Sanden og Anette Gangnæs

Siri Abrahamsen Sanden, prosjektleder i Norasonde og Anette Gangnæs som er Kunnskapsbyens prosjektleder, håper bedriftene vil benytte sjansen til å sikre selge inn sine behov for på få kreativ bistand fra produktdesignstudentene ved OsloMet.

Sammen med Norasonde inviterer Kunnskapsbyen næringslivet til å pitche inn utfordringer til produktdesignstudentene ved OsloMet.

Norasonde har selv erfaring med nytten av et slik studentbistand. I fjor var utformingen av Norasondes nye  Atrium et av studentens prosjekter. Rådene fra studentene ble brukt aktivt i til utviklingen av møtearealet.

– Vi hadde stor nytte av studentenes gode innspill. Jeg vil absolutt anbefale andre bedrifter å benytte seg av denne ordningen. Norasonde fikk mange gode ideer gjennom dette samarbeidet, forteller Siri Abrahamsen Sanden.

Hvem passer dette for?

Dette er aktuelt for alle slags virksomheter, fra enkeltpersonforetak til større organisasjoner og kommuner.

Tid, sted, påmelding

  • Fredag 11. oktober kl. 09.00 – 11.00, hos Norasonde, Kirkegata 3, Lillestrøm.

Vi ber hver av bedriftene som deltar være med på 1000 kroner i et spleiselag for frokost til studentene.

Dette får du

Fra industridesign til tjenestedesign; studentene kan hjelpe med ulike utfordringer i din virksomhet.

Dette er en unik mulighet til å få tilgang til et helt team av talentfulle produktdesignere – ca 10-13 studenter jobber med ditt case i fire uker (medio nov-medio des)

Studentene har tidligere levert for selskaper som Norasonde, Nor Shipping, Tiny Workers, Kreftkompasset, Automaskin etc. Deres styrke ligger i å tilby uforutsigbare, innovative løsninger.

Spesielt nyttig for gründere og startups som er i en fase der man utforsker nye, uforutsette muligheter.

Slik fungerer det

Det kommer 30 studenter som til sammen er på jakt etter 9 oppdrag.

Studentene velger bedriftscase – OBS: Det er viktig å presentere gode caser for å bli valgt!

Bachelorstudentene er ledere for gruppene. Det er de casen skal «selges inn» til.

Bedriften og designkontorets lederstudenter avklarer oppdraget og forventningene i starten.

Bedriften forventes å dekke nødvendige materialkostnader og eventuelle reiseutgifter.

For å få det beste resultatet er det viktig å etablere tett samarbeid og dialog som varer gjennom hele prosessen. Det er et ønske fra OsloMet at studentene sitter noe ute hos bedriften i prosjektperioden.

Vi oppfordrer bedriftene til å være et godt vertskap – og dekke et lite budsjett på pizza og brus.

Hva får du?

  • Innovative løsninger
  • Skisser
  • Scenarier
  • Prototyper

For spørsmål om designkontor kontakt Anette Gangnæs, 99574711