Vil du lære å bygge merkevaren din? Bård Hammervold hos TRY Råd lykkes med å trekke en intenst lydhør forsamling til StartUp Festivalen.

Andreas Orfjell (t.h.) i mPrediction, Lillestrøms «gründerdronning» Kristin Uvaag Tufte, Bård Hammervold, Simen Otnes i OneFineLine og Carlos Miquel Koivula i Mindwork/s gjør seg klare til speed date.

Torsdag morgen strømmet oppstartsbedrifter og grundere til frokostmøtet på Scene5 for å oppleve Hammervold i fri dressur. Deltakerne satt som tente lys og sugde til seg budskapet fra kommunikasjonsguruen.

– Du må løse et problem
Hammervold har tilegnet seg nærmer seg en mannsalder med erfaring fra strategisk kommunikasjon, budskapsutforming, mediekontakt og krisekommunikasjon. Han fikk publikum til å se viktigheten av et klart budskap og god historiefortelling.

– Unngå å kjede folk. Det handler om å ta en relevant og tydelig posisjon, der du løser et problem, påpekte han.

Gjennom å vise eksempler på vellykkede merkevarebudskap, tegnet han tydelige og aktuelle bilder av hvordan gode merkevarer skapes. Hammervold viste hvordan de ble bygd opp – og fortalte hvorfor de lykkes så godt med å formidle et troverdig budskap

Bård Hammervold i TRY Råd fikk fantastiske tilbakemeldinger etter rådgivningsseansen.

Gratis råd gull verdt
Etter foredraget lurte han på om noen hadde markedsmessige utfordringer som de trengte hjelp til? Her var det førstemann til mølla som gjaldt.

Gründerne Andreas Orfjell fra Rælingen og Carlos Miquel Koivula fra Eidsvoll var blant de fire heldige som fikk hver sin gratis halvtime sammen med seniorrådgiveren fra TRY. De ble ikke skuffet:

– Denne halvtimen med Bård har spart meg for måneder med arbeid. Nå vet jeg i hvilken retning jeg skal fokusere, sier Carlos Miquel Koivula i coachingselskapet Mindwork/s.

– Han hjalp meg å finne veien til en kort og konsis beskrivelse av produktet vårt, forteller Andreas Orfjell i softwareselskapet mPrediction.