Kunnskapsbyen Lillestrøm stod også i år i spissen for et regionalt rekrutteringsfremstøt overfor NTNU-studentene i Trondheim, på Karrieredagen onsdag 14. september.

Amalie Jaatun (t.v.) var en glad vinner av en iPad, her sammen med Ole Christian Raasok fra NRV/NRA IKS, Grete Andersen fra Romerike Trainee, og Evert Alwin Bouman fra NILU.

– Vi opplevde stor pågang av studenter, sier prosjektleder Rolf Andresen hos Kunnskapsbyen.

Dette var tiende gang Kunnskapsbyen deltok på NTNU-studentenes årlige Karrieredag. Andresen og FFIs Jan Olav Langseth utgjorde prosjektgruppen som organiserte årets deltakelse.

Til å bemanne fellesstanden fikk de hjelp av Grete Andersen fra Romerike Trainee, Ole Christian Raasok fra NRV/NRA, samt Christine F. Solbakken og Evert Alwin Bouman fra NILU.

God synlighet
Fellesstanden hadde en flott plassering, ved siden av FFI og Datek som begge hadde egne stands. Her fikk NTNU-studentene et godt innblikk i attraktive bedrifter i vår region, som IFE, Akershus Energi, Dynea, Norsar, Justervesenet og SWECO Norge.

Datek som har lyst ut en rekke spennende stillinger ser på Karrieredagen i Trondheim som en sentral rekrutteringsarena.

For teknologiselskapet Datek, som er inne i en kraftig oppbemanning, er Karrieredagen på NTNU en sentral rekrutteringsarena.

– Vi må være til stede der vi kan møte den kompetansen vi er på jakt etter. Derfor er det viktig for oss å møte studentene i Trondheim, sier Tone Torstensen som er markedsansvarlig hos Datek.

Populær quiz
Rolf Andresen forteller at studentene har svak kjennskap til de attraktive fagmiljøene på Kjeller og i Lillestrøm.

– Dette taler for at vi deltar – og møter nye studenter – også neste år. Vi har fortsatt en betydelig jobb å gjøre for å fremme alle mulighetene i arbeidsmarkedet i vår regionen, sier Andresen.

Ryktet om Kunnskapsbyens quiz-konkurranse spredte seg som ild i tørt gress under Karrieredagen og trakk ekstra mange studenter til standen. Av de 250 studentene som deltok i konkurransen ble to heldige vinnere premiert med hver sin iPad.